Latest Works
Επιλεγμένη καταχώρηση
Random

Άρθρα

HONDA Robot ASIMO

27/11/2012

.



Το δημοφιλές ρομπότ , του ιαπωνικού κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας Honda, εμπλουτίστηκε με νέες δυνατότητες, οι οποίες φιλοδοξούν να του χαρίσουν περισσότερα ανθρώπινα στοιχεία. Ετσι, το ανανεωμένο ανθρωπόμορφο, κατά μια έννοια, ρομπότ μπορεί να κατεβαίνει σκάλες και να απαντάει σε ανθρώπινες εντολές. Το βελτιωμένο Asimo παρουσιάστηκε, εντυπωσιάζοντας το κοινό, τη Δευτέρα 12 Νοεμβρίου. Με έναν καθαρά μηχανικό τόνο ρώτησε 'Τι θα θέλατε;' στρέφοντας την προσοχή του προς τους δημοσιογράφους και 'παίζοντας' με τα δάχτυλα του ενός χεριού του... Η Honda Motor ανακοίνωσε την δημιουργία νέων τεχνολογιών για τη νέα γενιά του προηγμένου ρομπότ, ASIMO, στοχεύοντας σε ένα νέο επίπεδο κίνησης το οποίο θα βοηθήσει την λειτουργία του ASIMO και θα αλληλεπιδρά με τους ανθρώπους αφού θα επεξεργάζεται γρήγορα την πληροφορία και το γύρω περιβάλλον. Με την ανίχνευση των κινήσεων των ανθρώπων μέσω των οπτικών αισθητήρων στο κεφάλι του και των αισθητήρων δύναμης οι οποίοι έχουν εκ νέου προστεθεί στους καρπούς του, ο ASIMO μπορεί τώρα να κινείται σε συγχρονισμό με τους ανθρώπους διευκολύνοντας την λήψη ή την απόδοση ενός αντικειμένου, την χειραψία εν αρμονία με τις κινήσεις του ατόμου που βρίσκεται απέναντί του και μπορεί να κάνει βήμα εμπρός ή πίσω ανάλογα με την κατεύθυνση του χεριού που του προτείνεται ή τραβιέται. Με την εξέλιξη αυτών των νέων τεχνολογιών, η Honda θα επιδιώξει την ανάπτυξη ενός ASIMO που θα είναι χρήσιμος στους ανθρώπους. O Asimo είναι το τελειότερο Robot που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα η παγκόσμια τεχνολογία. Μητέρα πνευματική, τεχνολογική και κατασκευαστική είναι η εταιρία HONDA η οποία έχει επενδύσει εκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη Robot για 2 βασικούς λόγους και δημιουργήθηκε στο Honda's Research & Development Wako Fundamental Technical Research Center στην Ιαπωνία. Ο πρώτος λόγος είναι ότι μέσα από το τμήμα ρομποτικής που έχει αναπτύξει, μπορεί και αναπτύσσει τεχνογνωσία ώστε να παράγει η ίδια τα μηχανήματα που χρειάζεται για να εξοπλίζει τα εργοστάσια της στην παραγωγή άλλων προϊόντων όπως Αυτοκίνητα, Μοτοσικλέτες κλπ. Ο δεύτερος λόγος και σημαντικότερος είναι ότι σε λίγα χρόνια, τα Robot θα βγουν στην ευρεία κατανάλωση για διάφορες χρήσεις, χωρίς απαραίτητα να είναι με την ανθρώπινη μορφή. Συστήματα Robot θα εξοπλίζουν στο μέλλον και την πιο μικρή βιοτεχνία, ενώ δεν είναι απίθανο να τα δούμε και στο οικιακό μας περιβάλλον σε καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες. Ακόμα δεν έχει διαπιστωθεί πού και σε ποιο βαθμό θα είναι έτοιμος ο απλός καταναλωτής να χρειαστεί έναν τέτοιο «βοηθό», όμως η HONDA αναπτύσσοντας τεχνολογία και τεχνογνωσία, δεν κερδίζει μόνο τις εντυπώσεις, αλλά είναι έτοιμη να προσφέρει προϊόν όταν η αγορά το ζητήσει. Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε από την HONDA το 1986 όταν παρουσίασε για πρώτη φορά το πρώτο ανθρωποειδές robot το Ε0 το οποίο ήταν πειραματικό και αυτό που ενδιέφερε την εταιρία κατά κύριο λόγο ήταν η ισορροπία και μόνο. Η εξέλιξη αυτή έφτασε μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1997 όπου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ο P3 ο οποίος είχε 100% ισορροπία και αυτονομία μεγαλύτερη από τα προηγούμενα μοντέλα. Στο μοντέλο αυτό δόθηκε πλησιέστερη μορφή με τον άνθρωπο και είχε ύψος 1,60 και βάρος 130 κιλά. Στην πορεία πέρα από την ανάγκη για βελτίωση σε όλα τα επίπεδα, παρατηρήθηκε από την κατασκευαστική ομάδα, ότι όσο το ROBOT ήταν πιο κοντό, τόσο πιο αγαπητό ήταν από τον απλό κόσμο και έτσι στην Κατασκευάστηκε ο ASIMO με ύψος 1,20 και βάρος μόλις 52 κιλά. Η κατασκευή του τελείωσε τον Οκτώβριο του 2000 ενώ είχε ξεκινήσει τον Ιούλιο του 1999. Το όνομα του είναι παρμένο από τα αρχικά της πρότασης Advance Step Innovative Mobility Μια σημαντική βελτίωση στον έλεγχο του ASIMO είναι ότι μπορούσαν να ελεγχθούν οι βασικές του λειτουργίες και ο προγραμματισμός του, μόνο με ένα Palmtop εν αντιθέσει με τον P3 ο οποίος χρειαζόταν ένα ολόκληρο workstation. Μετά από παρατηρήσεις των απλών ανθρώπων και στατιστική έρευνα που έκανε η εταιρία για την αίσθηση που προκαλούσε ένα ROBOT στον άνθρωπο, έγιναν κάποιες ακόμη βελτιώσεις πέραν από το ύψος. Π.χ. Παρόλο το γεγονός ότι ο ASIMO φέρει 2 κάμερες για μάτια, οι κατασκευαστές προτίμησαν μία μάσκα αντίστοιχη με το κράνος μοτοσικλέτας για να είναι πιο φιλικός. Η λογική είναι ότι ο άνθρωπος πρέπει να τον βλέπει ως μια φιλική κατασκευή και όχι ως μια ισχυρότερη οντότητα και κατά επέκταση απειλή. Βεβαίως όλα αυτά έχουν υπολογιστεί και στις επαφές του ASIMO με τους ανθρώπους όπου συμπεριφέρεται με αγνές κινήσεις (χαιρετισμός, υπόκλιση, χειραψία κλπ) προκαλώντας την συμπάθεια όλως όσων έχουν έρθει σε επαφή μαζί του. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του η φιλοσοφία της κατασκευής του είναι να μπορεί να είναι χρήσιμος σε ανθρώπους με αναπηρία και κινητικά προβλήματα. Από μηχανικής και κατασκευαστικής πλευράς, στο εσωτερικό του ASIMO λειτουργούν αδιάκοπα 26 μικροί κινητήρες Servomotors για 26 αντίστοιχες αρθρώσεις προς όλες τις κατευθύνσεις. Το πλαίσιο του είναι από μαγνήσιο και πολλά μέρη από άνθρακονύματα ενώ τα καλώδια του μπορούν να αντέξουν σε αρκετά μεγάλες και μικρές θερμοκρασίες. Σε πλήρη λειτουργία ο ASΙMO καταναλώνει τις μπαταρίες του (40V nickel metal hydride) σε 30 λεπτά και χρειάζεται περίπου 4 ώρες για να επαναφορτιστεί. Στην πλάτη του είναι προσαρμοσμένος ο εγκέφαλος για όλες ανεξαρτήτως τις λειτουργίες και αποτελείται από 1 Motherboard με 4 επεξεργαστές. Το πιο σημαντικό σημείο βέβαια σε μια τέτοια κατασκευή και τεχνολογία είναι το Software το οποίο είναι γραμμένο σε γλώσσα C και φέρει εκτός των άλλων, λειτουργικό σύστημα, σύστημα κατανομής ενέργειας, σύστημα τηλεμετρίας και εντοπισμού βλαβών και ένα υπερεξελιγμένο πρόγραμμα νευρωνικών δικτύων το οποίο κατά κόρον έχει να κάνει με την ισορροπία και τον βηματισμό του, το οποίο καταναλώνει και το 99% την υπολογιστικής του ισχύος. O Βηματισμός είναι και το μεγαλύτερο τεχνολογικό επίτευγμα αυτής της κατασκευής, όσο κι αν δείχνει απλό. Η επεξεργαστική ισχύς του μηχανήματος φτάνει τα 450 εκατομμύρια μαθηματικούς υπολογισμούς το δευτερόλεπτο, και τόσοι χρειάζονται περίπου για να μπορέσει αυτό το Robot να κρατήσει ισορροπία και να υπολογίσει το «επόμενο βήμα» του. Λαμβάνει υπόψη του κλίση του εδάφους, ολισθηρότητα, αντίσταση του αέρα, κινητή επιφάνεια και εδώ να αναφέρω ότι σε demo παρουσίαση του ASIMO σε ειδική εκδήλωση στην Ιαπωνία, το Robot κατάφερε να περπατήσει επάνω σε βαρέλι! Κάτι που είναι δύσκολο ακόμη και για έναν άνθρωπο. Η μέση ωριαία ταχύτητα που πιάνει στην αργή του ταχύτητα, είναι 1,6 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ φτάνει τα 4,8 χιλιόμετρα την ώρα στο γρήγορο βηματισμό. .